Jaarverslag 2021

Gepubliceerd op 20 december 2021 om 11:02

1 JAAR GROOT TENNISACTIVITEITEN & ONDERSTEUNING

Op 15 december 2020 was de oprichting van Groot Tennisactiviteiten & Ondersteuning een feit. Precies een maand na het overlijden van mijn broer Cas ben ik de uitdaging aangegaan om een eigen bedrijf te starten. Na iets meer dan 1 jaar ondernemen, blik ik terug op dit bijzondere jaar.

Januari, februari & maart: De eerste maanden stonden in het teken van voorbereidingen en plannen maken. Zo kreeg ik bij T.V. Oudesluis en T.C. Wieringerwaard de kans om mijzelf te ontwikkelen en tekende ik voor 1,5 jaar bij beide verenigingen. Er werden plannen gemaakt om leden te werven voor de verenigingen en daarmee weer stappen vooruit te maken.

Ook was de planning erg belangrijk, want de lessen moesten passen in het schema van de tennislerarenopleiding die ik nog aan het doen was. Daarnaast was het passen en meten met de universitaire studie Bestuurs- & Organisatiewetenschappen die ik ook volg.

De website groottennis.nl ging de lucht in en er werd met behulp van Sportshop Bouwes Schagen een kledinglijn gemaakt. In februari werden de lessen van het voorjaar bij T.V. Oudesluis gestart. Door de avondklok moest er creatief gepland worden. Gelukkig was iedereen erg flexibel! Op de basisschool in Wieringerwaard was er schooltennis en een aantal kinderen kwamen daarna ook meedoen met de proeflessen op de tennisbaan.

April, mei & juni: In april zijn ook de lessen van T.C. Wieringerwaard gestart en werden er verschillende activiteiten georganiseerd. Bij T.V. Oudesluis werd een paasactiviteit georganiseerd en bij T.C. Wieringerwaard zou luilak gevierd worden op de tennisbaan. Helaas gooide het weer roet in het eten bij T.C. Wieringerwaard. Koningsdag werd wel gevierd in Wieringerwaard: Oranje was het thema

Een hoogtepunt was het tenniskamp bij T.V. Oudesluis in mei. 13 blije kinderen die niet van de baan te slaan waren. Van paintballen tot spijkerbroekhangen en van een speurtocht tot een overnachting, het was één groot feest. Elke dag werd er volop getraind, gespeeld en genoten. Niemand wilde naar huis.

Ook sloot Groot Tennisactiviteiten zich aan bij de Tennistijgercompetitie. In samenwerking met Advantage Tennisactiviteiten - Janneke Vis en Tennis University – Marloes Rink speelde iedere zondag 95 kinderen van 10 verschillende verenigingen wedstrijden tegen elkaar!

De coronacrisis had al vele voorjaarstoernooien en voorjaarscompetities geannuleerd. Gelukkig was daar de Regiocup die in samenwerking met Janneke Vis van Advantage Tennisactiviteiten werd georganiseerd. In 7 (!) weken sloegen we de handen ineen en in zulke korte tijd is wat moois neergezet. Jack Groenveld, Johan van Moorselaar en Linda Bode waren vanaf minuut 1 betrokken bij de organisatie en hebben samen met hulp van een groot aantal vrijwilligers van T.V. Sint Maarten, T.V. Oudesluis en T.V. Boerenslag een geweldig toernooi op poten neergezet. Er is op drie tennisparken negen dagen lang getennist, 221 spelers hebben deelgenomen aan dit toernooi en die 221 spelers hebben samen 175 wedstrijden gespeeld.

Juli, augustus & september: In de zomer was het vooral tijd om zelf veel te tennissen. Zo had je mij kunnen zien in het groen op verschillende toernooitjes in de regio. Ik was echter niet de enige die in het groen te zien was. Steeds meer talenten schitterde in de groene kleuren van Groot Tennisactiviteiten & Ondersteuning.

De website werd in de zomervakantie vernieuwd om nog beter bereikbaar en zichtbaar te zijn. De BSO van Wieringerwaard had de website meteen gevonden en de kinderen kwamen daarna langs op de tennisbaan van T.C. Wieringerwaard.

In augustus werden de lessen van het zomerseizoen bij T.C. Wieringerwaard afgerond. Daarnaast kwam er een nieuw tennistoernooi op de kalender. Achter de schermen waren we in samenwerking met vrijwilligers van TV Oudesluis druk bezig met de voorbereidingen van het nieuwe toernooi: Hollandse Hypotheken & Verzekeringen ''Nog eentje dan'' ACTUEEL RATING TOERNOOI. Met deze toppers in de CREW: Lisenka Slik, Lotte Beekhuizen, Maarten Groot, Jan Beekhuizen, Job Roels, Piet Groot, Willian Mantel, Sonny Ruiter & Luuk Groot

Ook kreeg ik in augustus officieel te horen dat ik voor de tennislerarenopleiding was geslaagd! In juni heb ik mijn laatste opdrachten afgerond waarna ik eigenlijk al geslaagd was, maar toch fijn om dan dat papiertje in je handen te hebben.

Oktober, november & december: In oktober zijn de lessen van het najaar/winterseizoen bij T.V. Oudesluis en T.C. Wieringerwaard gestart. Op beide verenigingen staan we twee dagen in de week les te geven. De laatste maanden van het jaar stonden ook in het teken van de tennistijgers en een samenwerking met de jeugd van T.V. Oudesluis en T.C. Wieringerwaard.

De tennistijgers stonden in de maanden september en oktober weer fanatiek op de baan. In oktober vond een Tennis & Chillavond plaats in Wieringerwaard en in Oudesluis was dit in november. We hebben veel wedstrijden gespeeld, een quiz gedaan en (tennis)spelletjes gespeeld, maar er is vooral veel gelachen! Beide keren stonden er 15 kinderen op de baan. Volgend jaar zal dit ook weer georganiseerd worden!

Het hing al een tijdje in de lucht, maar helaas werd het Hollandse Hypotheken & Verzekeringen '' Nog eentje dan'' ACTUEEL RATING TOERNOOI door de nieuwe coronamaatregelen geannuleerd. Hier balen wij ontzettend van, vooral omdat de inschrijvingen van dit nieuwe toernooi zo goed liepen. 100 koppels hadden zich al aangemeld! We hadden het super leuk gevonden om iedereen te zien spelen op ons park, maar het is niet anders.

Hopelijk zien we iedereen volgend jaar op de banen van T.V. Oudesluis. Dat kan al tijdens het Kakebien toernooi in juni en anders met het Hollandse Hypotheken & Verzekeringen '' Nog eentje dan'' ACTUEEL RATING TOERNOOI in het najaar!

De coronamaatregelen zorgde voor een vervroegde winterstop met de tennislessen. Hierdoor kan ik samen met Caro Ridder extra genieten van onze zoon Liam Groot die op 13 december is geboren.

Tot slot: Ik wil nog wat mensen bedanken die mij dit jaar hebben geholpen, want alleen kom je er niet. Caro Ridder bedankt dat jij altijd mijn verhalen over tennis wilde aanhoren, want ja die krijg je er automatisch bij. Ook jouw kennis, creativiteit en liefde hebben mij dit jaar vooruit geholpen. Je bent onmisbaar. Vaders en moeders  bedankt voor jullie steun en hulp in deze periode. Zonder het te vragen kreeg ik van jullie altijd een helpende hand of een luisterend oor. Tennisclub Wieringerwaard en T.V. Oudesluis bedankt voor de kans die ik heb gekregen om mijzelf als tennisleraar en tennisschool te ontwikkelen bij jullie en samen verder te komen. Alle mensen op tennisles bedankt! Fijn om jullie les te mogen geven en om zo nu en dan feedback te ontvangen. Zonder jullie natuurlijk geen tennisschool! Janneke Vis bedankt voor de samenwerking met alle verschillende activiteiten, maar ook met de kennis die je deelde. Dit was erg fijn!

Op naar nog meer succesvolle jaren!

Iedereen fijne feestdagen en gelukkig nieuwjaar!