Jaarverslag 2022

Gepubliceerd op 30 december 2022 om 11:05

Jaarsverslag Groot Tennisactiviteiten & Ondersteuning 2022

In 2022 is er veel gebeurd! Tennis is populair en de vraag naar tennisles is groot. Aan de hand van vier periodes nemen we je mee door het jaar 2022 van Groot Tennisactiviteiten & Ondersteuning!

Januari, Februari & Maart

- Tennistijgerscompetitie: In januari en februari zijn de voorbereidingen voor de Tennistijgers die in maart starten. Samen met Janneke Vis en Marloes Rink organiseren we een jeugdcompetitie met ongeveer 10 deelnemende verenigingen!

- Schooltennis Wieringerwaard: Begin maart was er schooltennis op basisschool de Tweewegen in Wieringerwaard. In de gymzaal maken de kinderen kennis met de tennissport. Daarna werden ze uitgenodigd voor twee proeflessen op de tennisbaan! Dit leverde Tennisclub Wieringerwaard weer nieuwe jeugdleden op.

- Einde winterseizoen: In maart zijn ook de laatste inhaallessen gegeven van het winterseizoen en kan reikhalzend uitgekeken worden naar het warme weer in het zomerseizoen!

April, Mei & Juni

- Start Zomerlessen: De zomerlessen bij T.V.Oudesluis en TC Wieringerwaard zijn weer van start gegaan. Er is veel vraag naar tennis. In de eerste periode van 2022 werd al duidelijk dat we wel een extra trainer konden gebruiken. Gelukkig was Bianca Kwast beschikbaar om een dag in Oudesluis les te geven.

- Tennis&Chill: Na de geslaagde Tennis & Chill avonden van vorig jaar konden we dit jaar niet achter blijven. De oudere jeugdleden van TC Wieringerwaard en TV Oudesluis komen samen en doen fanatiek mee. Bij TV Oudesluis hebben de kinderen een tennisquiz gespeeld en elkaar alle hoeken van de baan (proberen) laten zien.

- TV Oudesluis had een jubileum! Het Kakebientoernooi werd voor de 25e keer georganiseerd. 2 jaar lang gooide corona roet in het eten, maar dit jaar was het eindelijk zover. Onder leiding van een nieuwe toernooiorganisatie wist iedereen Oudesluis te vinden, zowel spelers als toeschouwers. Dat heeft deze kleine vereniging maar weer mooi voor elkaar gekregen! Waar een kleine vereniging groot in kan zijn!

Juli, Augustus & September

- Studie: Luuk heeft zijn Bachelor Bestuurs- en Organisatiewetenschappen voor de zomervakantie afgerond, maar is nog niet klaar met studeren. Hij is bezig met een master Beleid, Communicatie en Organisatie die in september van start is gegaan.

- Pauwetoernooi: Hoewel we niets met de organisatie van het Pauwetoernooi te maken hebben, moet gezegd worden dat TC Wieringerwaard er weer een fantastisch open toernooi heeft neergezet. Ook hier complimenten aan de organisatie van het toernooi. T.C. Wieringerwaard staat met het Pauwetoernooi duidelijk in ieders tennisagenda!

- Tenniskamp: Het tenniskamp bij TC Wieringerwaard was een groot succes. 30 kinderen hebben kunnen genieten van een week vol sport en plezier. Van tennis tot paintball en van zwemmen tot een escape room. Hier wordt nog jarenlang over gepraat. Dank aan de trainers die de kinderen weer een onvergetelijke week hebben bezorgd. Ook dank aan de vrijwilligers van TC Wieringerwaard die hebben geholpen. Volgend jaar zullen we uiteraard weer een tenniskamp organiseren!

- In gesprek met Tennisvereniging Anna Paulowna: Op vakantie kwam het bericht dat TV Anna Paulowna opzoek was naar een nieuwe tennisschool. Meteen zijn we in gesprek gegaan en in dat gat gesprongen. Vanaf oktober verzorgen we de lessen bij TV Anna Paulowna. Op naar een mooie samenwerking!

- Tennistijgers: Ook aan de najaarseditie van de Tennistijgers deden ongeveer 10 verenigingen mee. Jammergenoeg hadden we deze editie slecht weer en moesten we meermaals uitwijken of inhalen. Helaas is dit ook de laatste keer dat we de Tennistijgerscompetitie organiseren.

- Contractverlengingen: De samenwerking tussen de verenigingen en tennisschool bevallen goed. De contracten die afliepen bij TV Oudesluis en TC Wieringerwaard zijn daarom verlengd tot en met de zomer van 2024! We zijn natuurlijk blij met deze ontwikkelingen.

Oktober, November & December

- Hollandse Hypotheken & Verzekeringen Tennistoernooi Nog Eentje Dan Dit nieuwe toernooi bij TV Oudesluis is een groot succes! Iets minder dan een maand voor de inschrijfdeadline zat het toernooi al vol. Nogmaals tennis is populair! Hulde dat de organisatie in deze tijd van het jaar een toernooi heeft weten te organiseren.

- Tennis & Chill: Ook in het najaar hebben we de Tennis&Chillavond georganiseerd. Het enthousiasme blijft maar groeien! Andere verenigingen weten inmiddels van de activiteit af en doen mee. TC Wierengerwaard, TV Oudesluis, TV Anna Paulowna, TV Boerenslag en TV 't Zijpken doen al mee!

- In gesprek met T.V. 't Zijpken: TV 't Zijpken is opzoek naar een nieuwe tennisschool nadat Janneke Vis bekend heeft gemaakt te gaan stoppen in Schagerbrug. We zijn meteen het gesprek aangegaan en blij dat we in het voorjaar van 2023 in dit gat zullen springen.

Dankwoord:

Met een klein mannetje in het gezin is het altijd lastig als je 's avonds weg bent om les te geven, vergaderingen bij te wonen en activiteiten te organiseren. Ik wil daarom mijn vriendin Caro Ridder enorm bedanken voor alle hulp en steun, want dat is niet altijd even makkelijk en leuk. Daarnaast mogen de opa's en oma's die graag oppassen niet worden vergeten - enorm bedankt!

Ook wil ik alle trainers bedanken die de lessen verzorgen op TV Oudesluis, TC Wieringerwaard en TV Anna Paulowna. Jullie zijn onmisbaar en zorgen telkens weer voor blije mensen op de baan.

Tenslotte ben ik alle mensen die deelnemen aan de tennislessen en activiteiten dankbaar. Zonder jullie zou de tennisschool niet bestaan en zonder jullie enthousiasme zouden wij het niet zo leuk vinden!

Op naar een fantastisch 2023! Met leerzame lessen, leuke activiteiten en mooie ontwikkelingen op en rond de tennisbaan!

Ik wens iedereen een gelukkig Nieuwjaar!