Jaarverslag 2023

Gepubliceerd op 29 december 2023 om 23:29

Jaarverslag Groot Tennisactiviteiten & Ondersteuning 2023 🌟🌟🌟

Het is ondertussen de derde keer dat ik (Luuk) een jaarverslag schrijf en elke keer begin ik het verslag dat er in dat jaar veel is gebeurd. Ook nu, in 2023, hebben we niet stilgezeten. Tennis blijft razend populair en dat merken we! Aan de hand van vier periodes neem ik je mee door het jaar 2023 van Groot Tennisactiviteiten & Ondersteuning. 🎾🎾

Januari, februari & maart

Nieuwjaarsborrel: In januari startten we het jaar goed met een nieuwjaarsborrel voor alle trainers. Altijd goed om elkaar buiten de baan te zien en bovendien erg gezellig! 😊

Lessen TVAP van start: Bij Tennisvereniging Anna Paulowna lopen de lessenseries anders dan bij onze andere verenigingen. Bij TVAP zijn er 3 lessenseries van 10 weken in het jaar, zodat nieuwe leden zo snel mogelijk kunnen aansluiten bij de lessen. In januari is weer een nieuwe serie gestart, nadat we in oktober 2022 aan de slag zijn gegaan bij TVAP.πŸ‘Œ

TV ‘t Zijpken als nieuwe club: Na de voorjaarsvakantie zijn we gestart met de tennislessen bij TV ‘t Zijpken. We waren blij dat zoveel enthousiaste cursisten zich hadden aangemeld - dat geeft vertrouwen! πŸ’ͺ

Schooltennis T.C. Wieringerwaard: De jaarlijkse schooltennis op de basisschool in Wieringerwaard was een groot succes! Na een tennisles op school te hebben gegeven deden er 13 kinderen mee met de proeflessen op de baan. 10 (!) kinderen zijn daarna daadwerkelijk op tennis gegaan! 😯

Tenniskriebels TVAP: Ook TVAP is druk bezig met de werving van nieuwe jeugdleden. Door het dorp werden flyers verspreid en uiteindelijk deden vijf kinderen mee. Alle vijf zijn ze na de proeflessen ook lid geworden! πŸ˜„

Tennis & Chill TVAP: Ruim 25 kinderen hadden zich aangemeld voor de eerste Tennis & Chill van het jaar. Vanuit alle verenigingen waar wij lesgeven deden kinderen mee! Er werden dubbelpartijtjes van ongeveer 20/30 minuten gespeeld en daarnaast worden er ook tennisspelletjes gedaan op een andere baan. Tussendoor konden de kinderen chillen met leuke muziek, chips en fris. πŸŽ€πŸŽ‰

Kick-off competitie TVAP: Om de kinderen optimaal voor te bereiden op de voorjaarscompetitie hebben de kinderen een week voor de competitie nog een speluitleg gekregen. Vele ouders en kinderen dachten vooraf alles te weten, maar in de quiz ging het bij (bijna) iedereen wel een keer mis. Wat moet je bijvoorbeeld doen als een bal over het net komt en stuitert op jouw speelhelft en de bal draait of waait weer terug over het net naar de speelhelft van de tegenstander? Of wie wint het punt als de bal kapot gaat tijdens de rally? πŸ€”

April, mei & juni

Lessenseries gestart bij TVO, TCW en de 2e lessenserie bij TVAP: In april zijn de zomerlessen in Oudesluis en Wieringerwaard gestart en bij TVAP is de 2e lessenreeks van het jaar begonnen. Veel bekende, maar ook nieuwe gezichten deden weer mee. Erg leuk! πŸ˜„

Kakebien Oudesluis: Kakebien is altijd een mooie start van het zomerse toernooiseizoen! Een groot compliment voor de vrijwilligers van TV Oudesluis, waar de kleine vereniging qua ledenaantal krimpt, weten ze toch weer een prachtig open toernooi neer te zetten. Het toernooi zit de laatste jaren vol en dat is te danken aan de vrijwilligers van de vereniging! πŸ™Œ

Wervingskriebels TVAP: De tweede ronde van ledenwerving bij TVAP leverde 7 aanmeldingen op voor proeflessen. Opnieuw zijn alle kinderen die meededen aan de proeflessen lid geworden!🀩

Schooltennis 't Zijpken: Na succesvolle schooltennis-edities van Janneke Vis bij ‘t Zijpken, zijn wij daar mee doorgegaan. Nadat alle klassen waren langsgekomen op de tennisbaan hadden 7 kinderen zich aangemeld voor wat proeflessen. 6 kinderen zijn daarna ook lid geworden. πŸ₯³

Tennis & Chill + Tennis & Fun ‘t Zijpken: De eerste Tennis & Fun is een feit! Waar de oudere jeugd (groen en geel) mee kan doen met Tennis & Chill, kan de jongere jeugd (rood en oranje) zich nu ook extra vermaken op de tennisbaan met tennisspelletjes en wedstrijden. Van alle verenigingen waar wij lesgeven deden zo’n 20 kinderen mee met T&F en ook 20 kinderen met T&C. Dit is een mooie manier om de kinderen van de verenigingen dichter bij elkaar te brengen en uit te dagen op en naast de baan. 🀝

Juli, augustus & september

Springveertoernooi TVAP, Pauwetoernooi TCW en Trambaantoernooi TVZ: De open toernooien bij TVAP, TCW en TVZ zijn visitekaartjes van de vereniging. Hulde aan alle vrijwilligers die de toernooien mogelijk maken en ervoor zorgen dat iedereen al het geleerde uit de tennisles in de praktijk kan brengen tijdens een wedstrijd. πŸ’ͺπŸ’ͺ

Persoonlijk succes: Ik heb mijn Master in Organisatiewetenschappen gehaald en voor mij is er een spannende periode aangebroken, omdat ik nog niet weet wat ik precies wil gaan doen. Niet wetend wat de toekomst gaat brengen is met alle verenigingen een contract aangegaan tot 1 september 2024. Nu kan ik 1 jaar fulltime ondernemen (zonder studie) en kan ik kijken wat ik echt zou willen doen. In de tussentijd vind ik het belangrijk om goed met de verenigingen te communiceren over de toekomst. πŸ§‘‍πŸŽ“

Tenniskamp TVAP: In de laatste week van de zomervakantie is het tenniskamp bij TVAP gehouden. Bijna 30 kinderen (van de vier verschillende verenigingen waar wij lesgeven) deden mee en hebben kunnen genieten van o.a. karten, lasergamen, levend stratego en vooral heel veel tennis! Het was erg geslaagd en de kinderen gingen na een overnachting in de kantine moe en voldaan naar huis. Helemaal klaar om aan het nieuwe schooljaar te beginnen!πŸ₯³

Lessenseries najaar gestart en inhaallessen zomer: Een nieuw schooljaar betekent ook een nieuwe lessenserie. Eerst nog wat inhaallessen uit de zomerserie en dan breekt het najaarsseizoen aan. 😁

Oktober, november & december

Herfst en winter: En wat een najaar is het. Regen, regen en nog eens regen. Toen het eindelijk droog was, begon het te vriezen en door de opdooi hebben we even stilgelegen. En dat is voor mensen die graag op de baan staan toch echt vervelend. Zoveel reacties gekregen van kinderen en volwassenen dat ze graag de baan op willen. Hopen op beter weer in 2024! β˜€οΈβ˜€οΈ

Tennistoernooi Nog eentje dan Oudesluis: Een hoogtepunt in deze periode was het tennistoernooi in Oudesluis. Het was super leuk om te zien dat het toernooi weer ruim een maand van tevoren vol zat. Enthousiasme volop vanuit de deelnemers, maar ook vanuit de vrijwilligers van de vereniging. In deze periode van het jaar een toernooi organiseren is extra lastig! πŸ’ͺ

Definitieve beslissing om te stoppen bij TVAP: In december heb ik TVAP ingelicht dat we de samenwerking niet gaan voortzetten. Waarom? Na bijna een half jaar fulltime ondernemen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik geen fulltime tennisleraar wil zijn. Het lucht op om te zeggen, maar doet tegelijkertijd ook pijn. In 1,5 jaar tijd heb ik het onwijs naar mijn zin gehad bij TVAP en ook zie ik mooie dingen ontstaan bij de vereniging, iets waar ik graag verder aan had willen bouwen. Helaas is het niet anders. πŸ˜₯

Toekomstverwachting: Nu ik weet wat ik niet wil (fulltime lesgeven) en het hoge woord eruit is bij TVAP, ga ik op zoek naar wat ik wel wil. Daarbij zal de tennisschool weer een bijbaan worden, maar wel met dezelfde passie en energie die jullie van mij gewend zijn. Om dat te kunnen waarborgen nemen we ook afscheid van de grootste vereniging (TVAP). De ambitie om groter te worden als tennisschool heb ik (nu) niet. We kunnen ook groot worden, door klein te blijven! πŸ”₯

Tot slot: Ik ben blij met mijn lieve vriendin Caro aan mijn zijde, want zonder haar zou ik het lesgeven en de organisatie daaromheen nooit kunnen doen. Ook mijn familie is daarin erg belangrijk! Bedankt voor alle steun! Het runnen van een tennisschool is echt een teamsport en naast mijn vriendin en familie horen de trainers daar ook bij. De trainers wil ik dan ook bedanken voor al hun enthousiasme op de baan bij TV Oudesluis, TC Wieringerwaard, TV ‘t Zijpken en TV Anna Paulowna. Jullie zijn onmisbaar en zorgen telkens weer voor blije mensen op de baan! Tenslotte ben ik alle mensen die deelnemen aan de tennislessen en activiteiten dankbaar. Zonder jullie zou de tennisschool niet bestaan en zonder jullie enthousiasme zouden wij het niet zo leuk vinden! ❀️❀️

Op naar een fantastisch 2024! Met leerzame lessen, leuke activiteiten en mooie ontwikkelingen op en rond de tennisbaan! 😁

Ik wens iedereen een gelukkig Nieuwjaar! πŸŽŠπŸŽ‰